Förklaring

Angående gårdagens inlägg behöver jag väl inte ens tala om för er att mina tonårsfasoner inte gått fullt så långt, haha. Men det förstod ni ju förstås.

Nu ska jag tillverka spinningpass och öva Songs of Travel av Vaughan Williams.



På passchemat står det Slave to the music med fokus på just Känsla och Fokus. Musiken är alltid den största källan till känslostämningen, pulsen och karaktären på cyklingen men i kväll har den extra stor betydelse. "Lyssna och följ med" är konceptet. Även att vi ska ställa in hjärnan på olika saker i de tre olika delarna av passet och hitta ett fokus för att ta oss dit vi vill! 

Helt brutalt har jag snott namnet på passet från ett pass jag körde på 24-timmarsspinningen i Göteborg. Dock blir det inte alls samma passupplägg som den instruktören hade, men titeln säger allt om vad vi ska göra ikväll så så får det bli!

Det låter kanske mer allvarligt och seriöst än vad det egentligen är men det är faktiskt precis så här vi ska göra, även om det inte uttalat låter precis så här i cykelsalen. Roligt ska vi ha och svettas ska vi göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0