En crazy hausfrau

Dagen till ära har jag varit überhurtig! Tre sorters bröd/bullar ligger i frysen och så har jag städat. Sångpärmen som är i ordning till konserten i morgon stirrar argt på mig. Jag har övat en del tills dess också men jag behöver väl inte ens tala om att jag är nervös. Hur som helst ska det bli grymt roligt och jag hoppas att det kommer mycket folk - alltid roligare då!

"Mycket folk" leder mig in på spinningspåret då mina sedvanliga söndagspass drar igång i morgon kl. 18.40. För er som gått förr ska jag förtydliga att tiden är framflyttad tio minuter på grund av yogan som är före.

Kanske bör jag tillägga att jag faktiskt firar ett år som cyclinginstruktör? Woho! Min tredje termin.  Efter ett resonemang med mig själv kom jag fram till att jag nu påbörjar min tionde termin spinning. Kan det stämma tro? I såfall ser min "spinninghistoria" ut såhär:

2005 - Jossan och jag började gå på Silvas ungdomspass och åkte ner en gång i veckan till Aktivéra. Vi var då lika gamla som Albert är nu..
2006 - Rullade på likadant som året innan.
2007 - Jag har för mig att det dök upp ett ungdomspass till i veckan och vi hängde där nere på båda. Jossan slutade under hösten.
2008 - Superlycka över att få tillgång till alla pass i veckan! Cyklingen blev terapiartad och jag körde som en galning flera dagar i veckan.
2009 - Jag hamnade på podiet under början av januari och delade familje- och drop in-passen med Silva under våren. Hösten fick jag mina söndagar och hade en sjukt rolig termin med en bra grupp!

..och nu fortsätter det! Med bättre musik, bättre upplägg och mer glädje än någonsin.




Den här bilden vågar jag knappt publicera, men det faktum att HELA cykelsverige redan har sett den gör det hela mindre pinsamt. (Den togs i Jönköping i samband med Svenska Cykeldagarna förra året för er som inte vet..och har legat ute överallt. cyclesport.se hade den på sin startsida i flera månader, rosabandet24timmar, cykelklubben..You name it.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0