Kan inte annat än gilla läget

Inte en endaste lektion i morgon. Rentav otroligt ju. Inställda lektioner medför hemstudier istället. Jag lär ha att pyssla med, men skönt att få göra det på hemmaplan. Det får i alla fall bli en tur in till Uppsala framåt kvällen för att beskåda Nadina Octava.

Fördjupningsarbetet i Svenska A är nog bland det roligare vi gjort på Svenskan. Eller NOG var väl en underdrift. Det ÄR bland det roligare. Jag lyckades självklart välja ett lite småbökigt ämne men dock något som intresserar mig väldigt mycket så det rullar på hej vilt. För en gångs skull har jag problemet att lyckas begränsa arbetet i stället för tvärtom.

Ämnet är hur som helst Frimurare och andra hemliga sällskap och skepsisen runt dessa. Vad i dessa som skrämmer människor i allmänhet och gör vissa människor så upprörda som de faktiskt gör.

Ett roligt arbete måste jag säga, där jag ju till och med fått chansen att använda mig av Dan Brown på vissa plan. Inte illa alls! Det jobbiga är att det finns så mycket som jag så gärna skulle vilja luska tag i. (Det är nästan så jag är beredd att genomgå ett könsbyte bara för att få gå med och se vad de har för sig.)

Det som är BRA är att jag hittar massor av både korkade och dö-smarta människor som diskuterar detta ämne. Mycket trevligt att gotta sig i. Någon gång ska jag ta upp vad jag själv faktiskt tycker om Frimurarna.

Vad tror ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0