Jag har bara en sak att säga

Man blir ju dum i huvudet av att gå omkring såhär.

Jag har varit vaken sen elva (alltså inte särskilt många timmar) och försökt hålla mig skapligt sysselsatt med småsaker som inte tar på krafterna allt för mycket.

ÄNDÅ:

...går jag och tittar till minidrivhusen där jag sått kryddor en gång i kvarten, flyttar på dem en millimeter hit eller dit och tänker varje gång att "MEN ska de inte ta och börja gro snart då?" Trots att vissa blev sådda i förrgår och vissa idag och jag mycket väl vet att de har en beräknad "groningstid" på 10-12 dagar. Smart. Jag menar, jag är ju inte Gud precis.

...har jag tänkt att "Hm, ska jag baka något?", gått och sett vad som finns och sedan insett att någon småsak fattas. Sedan går jag (självklart efter min vända runt odlingen) en gång i kvarten och öppnar kylen/skafferiet och tror att det där saknade ska ha dykt upp av sig självt.

Matilda goes crazy woman.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0