Glädjerapport eller vah?!

Yr.no är ju inte riktigt kloka i huvudet. Skillnaden på moln och regnmoln har dom i alla fall inte koll på.

Jag kollade vädret igår:



"Perfekt!" tänkte jag och insåg att grisarna faktiskt inte skulle behöva någon stia i hagen över natten då de har höga, täta granar i hagen där det finns stora utrymmen som är som kojor (ohyes jag vet, där har många lektimmar tillbringats som liten..).

Bra sen då att ALLA timmar detta dygn har bestått av regn. Regn. Regn. Regn. Regn.

Det slutar ALDRIG. 15/15 timmar har det regnat oavbrutet. Så det var bara att åka till Vad halv nio i morse och sätta igång att jobba. I regnet. I tre timmar. I regnet. Burr!

Nu kollade jag yr.no igen och om man ser prognosen "Timme för timme" så ska det inte bli minsta solgnutta idag och eventuellt sluta regna efter 19-tiden någon gång. För övrigt ska det regna hela veckan. Hoppas dom har lika fel resten av veckan.

Ursäkta min irritation. Det är bara ledsamt när man måste vara ute och greja trots vädret. Allt går liksom så långsamt och det är tusen gånger tråkigare i leran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0