Ljuspunkt

Vid köksbordet.

Jag sitter och petar i mig fika och förhör Abbe inför hans musikprov. Hans äldre kompis som går på högstadiet på en annan skola sitter också med vid bordet. Plötsligt sitter vi och diskuterar min gamla skola där vännen går i högstadiet.

Ungefär här i konversationen kläcker lillebror ur sig något oväntat. 

Abbe: Men asså, TÄNK att vi sitter här och pratar om skolan. På fritiden!!!
Jag & E: *skrattar lite smått*
Abbe: Eller, hehe, i skolan pratar man ju om fritiden hela tiden förresten. Hehe.

Full av skratt och en gnutta förvånad över detta oväntade uttalande påstår jag att han börjar visa tonårstecken i förtid.

Haha.



För övrigt har jag sett mig i spegeln. Apkul. Måste åtgärdas genast.

Olyckligt är att jag inte kan vara med på Elvis ikväll. :-(  

(Om de nu inte vill ha en körsångare som låter som en avkomma av en tröska + Amanda Jenssen + Louis Armstrong förstås)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0