Trulsa

Trollet Karlsson behöver eventuellt göra massa saker men får inte direkt någonting gjort. Känns som det stått här förr? Verkar det bekant? Annars brukar jag få saker att hända om fan flyger i mig men idag är jag mest bara trög. Kanske för att effektiviteten tog slut på förmiddagen då vi övade järnet (jag passade dessutom på att riva av Captain Sparrow på orgeln. Maffigt!), och jag drog iväg till grisarna.

Ikväll blir det mer att göra! Då ska kärran till fyrhjulingen lövas inför morgondagen tillsammans med morfar, lite bröd ska nog minsann bakas och så ska den sedvanliga turen till grisarna göras. Kvällen har också traktorkörning att erbjuda om "Farbor Berra" fick med sig den upp från Småland, det vill säga.

Nä, nu drar jag till affären så får lillebror fortsätta klippa gräs. Han tycker det är betydligt roligare än jag. Kanske för att han just lärt sig hantera traktorn ordentligt. När jag var i hans ålder tyckte jag också att det fortfarande var roligt. Tänk vad saker och ting förändras...



Trullet Karlsson idag. Rufsig med en bekant doftblandning av bensin, parfym sen morgonens uppfräschning inför övningen, och eventuellt lite nagellack. Mmm... Haha

Nu måste jag gå innan KF dränker mig totalt i sina andedräktsångor där han ligger raklång på skrivbordet och andas på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0