3 månader för tidigt - Ett långt inlägg.

Idag är det på pricken 3 månader kvar till min födelsedag men vad hänger i taket? Jo, den första födelsedagspresenten. Inte illa! Min mormor är precis lika knasig som jag skulle jag vilja påstå och det är skojigt må ni tro.

Vi for på loppis igår hon och jag och handlade gjorde vi också. Särskilt ett riktigt superfynd - min för tidiga födelsedagspresent som mormor inhandlade åt mig. Den felfria, fantastiskt fina kristallkronan som hade gått för det fyrdubbla på Blocket el dyl. Woho, nu ska den bara putsas och riktas upp lite så kan jag få hjälp med elen av någon snäll själ. Sen kan den sitta där och glittra vackert och slänga solkatter på min tapet! Tihii.

En gammal antik stol med stoppning i dynan köpte vi också. Ful mörkbrun lackfärg och fult rött sammetstyg på sittdynan hade den men det har redan idag börjat åtgärdas. Den ska få stå bredvid kakelugnen eller vid skrivbordet när den är färdigrustad med gräddvit Gysingefärg och ett ljust tyg på dynan.

Som jag brukar säga: Har man inte att göra så skaffar man sig att göra.

Sen köpte jag sånt där bra krafs som en emaljerad plåtbalja som blir så fin att ha nåt gott i i sommar, några fina bakdukar ur 5-kronorslådan som endast behöver en uppfräschning i 95 graders vittvätt, och en SPORRE som jag sökt efter. Den fick jag till och med gratis. Jag hade med mig mer hem också, men det orkar jag inte berätta. Dock kan jag ju tala om att jag betalade 200 kronor och gick därifrån med en fylld kasse. Gillas.

Ja det är sannerligen inte ofta jag så noga delger er mina inköp men jag var så till mig i trasorna efter den där mysiga loppisen där vi strosade runt hur länge som helst att jag inte kunde låta bli.

Kan hända att det bara är 6 timmar kvar tills min väckarklocka ringer. Skit. Men allvarligt, vilken själ kommer vara pigg och utvilad en måndag som morgondagen kommer bli? Inte jag. Vi ska inte göra något seriöst alls förutom att öva inför skolavslutningens framträdande med ensemblen. Vilket inte heller det blir något annat än halvseriöst och mest skoj.

God natt lovers.
Hoho vad den där avslutningsfrasen var O-Matildig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0