Tjuvlyssnat - bland annat.

Abbe: Mamma, vet du vad gädda heter på latin??
Mamma: Gäddus?


Vad jag däremot skrattat högt åt mitt i min järnskrotseländeskitsmärta var en "rolig bok" jag hittade i Snatra. Herregud så dåliga skämt men lite roar... Kanske att mitt Iprendrogande under eftermiddagen hjälper till att förklara det också. För att ni inte ska tro att jag gått och blivit tablettmissbrukare eller nåt så kan jag förklara att jag varit hos tandregleringen idag. 

På tandregleringen är dom trevliga. Men definitivt INTE snälla. Efter 45 (!) minuter i stolen fick jag äntligen resa mig upp och låta blodet rinna ner i fötterna igen med en aning mer spänt huvud. När jag klev ut utanför dörren efter ytterligare 10 minuter var det inte direkt angeläget att bege sig till skolan. Ut gick Matilda och hennes Tandställning. Soffa, Ipren och soppa för hela slanten blev det. Tur att det går över inom ett par dagar.

 
Tänk att jag inte bara är jag liksom, jag är jag och min tandställning. Synd att vi inte älskar varandra så särskilt mycket bara.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Stackars liten. Trösten är att du blir ännu sötare med tiden. :-)



Kramar



Pappus Tobbelinus

2010-01-13 @ 22:48:29
URL: http://karlssto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0