Starten på det nya året

2010 firades in i Strömsberg där vi hade en lugn och trevlig kväll med mycket skratt, god mat och trevligt sällskap.

Jag har ett nytt favoritspel: Scattegories. Passar utmärkt för en tävlingsmänniska som gärna käftar och argumenterar. För tro inte att svaren alltid godkänns av motspelarna. Haha!

Under en viss (kort) tid ska man svara på 12 frågor där alla svaren måste börja på den bokstaven som kommer på tärningen innan tidtagaruret sätts igång. Man jämför svaren och de svar man är ensam om får man poäng för. 12 omgångar med olika frågor körs, och sen räknar man ihop alla poäng.

Ex: T

1. Sångerskor
2. Runda ord
3. Kräldjur
....och så vidare.

Nu var det så att vi lyckades få just bokstaven T och "Kräldjur" som en av kategorierna/frågorna. Det var då vi upptäckte att Mats har dålig hörsel.

L: Okej, på kräldjur har jag "Tjock mask". *skratt*
M: Tittar med stora ögon på Lotta.  VA? Vad säger du??
L: Tjock mask! Det borde jag väl få poäng för?
M: TJOCKMATS?! det var det VÄRSTA jag har hört!!
L: Hahaha, nej nu var det inte riktigt det jag sa...

Kommentarer
Postat av: Anton

hahaha ;D

2010-01-01 @ 19:26:20
Postat av: Faster

Jag säger bara en sak.....SUPERNOVA.

2010-01-01 @ 19:41:21
Postat av: Pappa

Runda ord... Boll, ring, suuuupernova... ;-)

2010-01-01 @ 19:55:31
URL: http://karlssto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0