"Slut som artist"

Typiskt mig. Jag gick från att ha en tom söndag till att ha en fullspäckad söndag. Dock blev det en rolig sådan och jag kommer att överleva tack vare att jag har håltimmar i morgon som gör att jag kan slappna av ikväll. Jag började i kyrkan på förmiddagen (3:e dagen i rad nu, prästen frågade om jag flyttat dit..) med tacksägelse för Asta.

Hela eftermiddagen har jag spenderat i Karlholm! Inte varje dag man får gå på födelsedagskalas i storstövlar, underställ och skidstass. Mer sånt! Korvgrillning, pulkaåkning och fika med kusinerna bus och mostrarna och morbröderna och ja...! Helt slut. Inte blev det bättre av att jag fastnade med Evves Wiispel "Just Dance". Det var sjukligt roligt. Och svettigt. I alla fall när det började gå uppåt 5-6 låtar. Haha!

Helt plötsligt hade helgen gått och gömt sig och jag har inte riktigt fattat att det är ny vecka på G. LÅNG vecka dessutom. Alldeles för vanlig. Prov,  sedvanliga läxor och redovisningar, Carmen-övning, Åsa-sovning och Carmen-konsert har veckan att bjuda på.

Medan jag ändå håller på så kan jag göra reklam för konserten som är på

SÖNDAG DEN 24:e JANUARI KL 16.00 I TIERPS SOCKENKYRKA (Kyrkbyn)

Det kommer bli något som nog inte liknar vad ni hört förr tror jag. Spännande kombinationer i nyskriven kyrkomusik av Mårten Jansson. Allt från sånt som hängt med Carmen från dess begynnelse till sånt som kommit pinfärskt en del i taget till övningarna nu under hösten. Mässan "Missae Brevis Simplicatis" är en sådan, och den får se dagens ljus för första gången på söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0