Rensning

Efter att farmor bett mig så åkte jag iväg till Astas hus och kikade runt bland grejerna och plockade även med mig en del hem. Hur som helst hittade jag en del roliga saker. Jag har med mig alldeles för mycket hem.. Handväska, mössa, förkläden, hemvävda, oanvända kökshanddukar, foton och andra konstiga saker som jag inte ens kommer ihåg ligger där nere i en stor kasse. Till exempel har jag en hel kasse med mig hem med gamla bakformar också. Rena rama guldgruvan.


Här är ett vykort på vårt kungapar i sina unga dagar som jag hittade i ett album. Kolla in urringningen (som dock syns fruktansvärt dåligt på det här kortet). Vad jag reagerade på var att idag blir det sån HIMLA uppståndelse om prinsessan Madeleine har lite för urringat. Och det här var liksom för 30 (?) år sen och helt accepterat. Lustigt värre. 


Ett helt album fullproppat med tidningsurklipp från socknen satt jag och läste i. För det första måste det ligga otroligt mycket arbete bakom detta album, men tänk sen då vilken historiegömma!

Gissa om Sahlström-harpan som hänger här på väggen är lockande...

Hihi, jag kunde inte låta bli. Mycket värme i bröstet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0