Pyssel-Fia

Fart och fläng, mycket att göra och kalendern full är ungefär jag i ett nötskal och jag skulle bli vansinnig om jag satt sysslolös. Dock älskar jag att få helgerna helt tomma ibland och inte ha någon fast hållpunkt förrän framåt söndag kväll. Som den här helgen.

Idag har jag bara ägnat mig åt att göra sådant jag inte hinner annars som att sticka, nålbinda och annat småfix. Jag behöver ju också lämna lite tid åt passtillverkning, matteplugg och Naturkunskapsuppgiften samt övning men - jag hinner. Det är en gnutta farligt att tro att man har all tid i världen för det straffar sig ibland på söndagkvällen vet jag av egen erfarenhet...

Åter till stickningen. Hihi, jag känner mig som en liten gammal gumma som sitter inne och stickar en lördag.

Melodifestivalen börjar ikväll, vilket spektakel. Jag skulle vilja bojkotta det helt, eller titta på det i en naiv förhoppning att det håller högre standard i år än förra året. Men för att vara lite realistisk kan jag säga redan nu att jag troligtvis sitter där ikväll ändå och slötittar på det och gnäller. Hopplöst fall.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Skärp dig hjärta;) så där säger du bara för att du tror att det är coolt att inte gilla festivalen;) Våga stå för att du gillar den, du kan gilla sk "fin musik" a la P1 ändå;) festivalen är sveriges mest sedda program men väldigt få vågar erkänna att msn tycker det är ett trivsamt program;) puss gumman!

2010-02-06 @ 20:32:20
Postat av: Dennis

TV4 körde en mycket bra engelsk kriminaldramaserie samtidigt...

2010-02-06 @ 22:56:37
Postat av: Matilda

Åsa, jag är ofta ironisk men dock inte i det jag skrev om Melodifestivalen. Jag är ledsen att göra dig besviken - jag är faktiskt fullt seriös :) Är det någon som säger fullt ärligt vad den tycker om saker (särskilt musik) är det väl ändå jag. Puss på dig oxå!



Dennis: Bra!

2010-02-07 @ 00:40:55
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/
Postat av: Å

Kan bara konstatera att även solen har fläckar;) ( jag kan oxå vara ironisk) Älskar dig ändå det vet du:) tänkte nu fylla i med lite interna skämt om låtval men med risk för att de skulle missförstås av andra läsare tar jag det när vi hörs!! Du kanske vet vad jag menar ändå! Ledtråd är... Adam:) puss igen!

2010-02-07 @ 09:22:47
Postat av: Matilda

Hihi Åsa jag vet :) Haha ja det där vill jag gärna höra sen!

2010-02-07 @ 10:44:57
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0