Osså försvann tiden

Jaha, så var det sista kvällen med gänget då vad det verkar. Precis som alltid har det gått alldeles för fort. Jag kom nyss hit?? Hur som helst har jag passat på att pussa lite extra på kalvarna ikväll, dock får jag en stund med de små trollen i morrn bitti också. Det är så roligt med kalvarna för de är precis lika mycket individer som vi människor. Ingen är den andra lik. Middagen som serverades i kalvstallet idag var:  Huvudrätt Kalvolact med Efterrätten Pianofingrar.

Redan nu börjar jag få lite ångest över väskan som ska packas i morgon. När jag skulle hit var kläderna rena, strukna och låg redan i högar. Nu ska ladugårdsluktande, skrynkliga, koskitiga/dräggliga/mhölkiga kläder packas. Plus ost. Plus stövlarna som verkligen genomgått en skönhetsförvandling sen hit-resan.

Kanske får jag lov att åka hem i stövlarna. Det skulle nog bli succé på planet att komma i ladugårdsluktande storstövlar, gärna med lite koskit kvar på kanten. OM jag nu skulle få dem igenom säkerhetskontrollen. Stålhättorna you know. Kanske om jag lägger dem på bandet när jag går igenom där vid säkerhetsvakterna? "JO för ni vet att jag har ju blablabla, så det är ju stålhätta i dom här. Det är okej va?"

Pratar jag sönder dom kanske dom ger med sig. Men jag vågar nog inte det med tanke på att jag pep redan när jag åkte hit - UTAN stålhätta. Och i värsta fall kanske den där feminina flygvärden (det var en man, han hade foundation - med kant ner mot halsen, korpsvart, färgat hår i en överarbetad frisyr och en rosa penna med såndär prinsessfjong längst upp ni vet, och massa fluffluff-fjädrar runtom) kommer och rynkar på näsan åt mig på planet. Haha.



ELLER så blir det som sist jag flög hem härifrån. Det var Idol-tider och jag hade tydligen ovetande flugit hem med samma plan som Towe och Erica som troligen hade varit hemma i Umeå över helgen. Detta påpekade mamma när vi stod ett par meter från dem och väntade på mina väskor på Arlanda där hon mötte mig. "Matilda, Idol är nog ingenting för dig ändå. *skratt*"

Jag kom hem från Plöj-SM i toppluva, skitiga converse, stora sjalen, ryggsäck, knappt sminkad. You name it. Där bredvid stod de med högklackade stövlar, trenchcoats, lockat hår, söta små handväskor.

Muahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0