Lång väg

Det blev visst en lång väg att ta sig ända hem till Stav. Jag stannade kvar hos pappa i Tierp igår, och i Stav fanns inget vatten. Trasig vattenpump. Det är kul med vinter! Nu sitter jag i Snatra där jag hamnade utan mellanlandning hemma, och där jag spridit min ljuva ladugårdsdoft genom att packa upp väskan och tvätta en hel massa.

Den enda som tyckte det var trevligt var katten, som fick ett frispel när det började lukta ladugård. Rullade runt i klädhögen som en tok och lade sig sedan och sov i väskan på stövel-kassen. Hm. Nu luktar hon som en riktig bonna-katt!

Abbe frågade: Har du myst med Smilla?
Jag: Mjo det har jag ju.
A: Mm. Hon luktar Robertsfors,
sa han och borrade in näsan lite extra i pälsen på henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0