Karlsson gillar...

...när det tar 30 min att bygga ett spinningpass. Criterium = me like. Som vanligt är det söndagscycling i morgon på Aktivéra kl 18.40 för den som känner för det!

På schemat står ett härligt criterium som kan köras med stora individuella valmöjligheter efter förmåga, kondition, dagsform och känsla. Precis som vanligt med andra ord.

Den som är supertaggad för att köra skiten ur sig och kommer att lyssna blindt på mina hojtningar från podiet kommer att få sig en riktigt svettig genomkörare i morgon kväll.

Criterium är en typ av klassdesign som ungefär innebär att ett kort, intensivt varv på ca 4-6 min upprepas ett antal gånger (i morgon 7 ggr) musikmässigt och därmed även tempomässigt. Jag har valt att hålla intensiteten olika i varven för att få en variation och det fås genom tekniker och flitigt användande av motståndsknappen. Detta för att det i största mån ska likna ett GP-lopp på landsvägscykling, vilket jag inspireras mycket av i cykelsalen.



OBS!! Vecka 13 blir det inget, det är ju röd dag - påskdagen - då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0