Fara och färde

Vattnet är fruset. Tummen blöder. Kedjeskyddet till spinningcykeln ligger mitt på vardagsrumsgolvet. Muttrar ligger utspridda över hela bordet. Oljeflaskan står och ser vilsen ut. Bloddroppe på golvet.

Ja, jag är ganska duktig på att överdriva.

-Mest för att jag är ensam här hemma i Stav, mamma är i Malmö (och har bett mig fixa cykeln - eller så var det jag som erbjöd mig) och Abbe är hos pappa. Dessutom är klockan midnatt och jag i vanliga fall skull sovit vid den här tiden.


Egentligen är det inte särskilt eländigt. Hallå, jag har ju hela huset för mig själv. Tyst och lugnt och skönt. OCH jag "jobbar hemifrån" i morrn. Inte dåligt det inte. Ingenting att tjata om med andra ord.

(Grejen är den att allt det där uppe var sant, men tänk så oroliga ni skulle bli om ni visste det. Helt i onödan.)

Just ja: Kära cykelfolk. Ni som tänkt att jag skulle bli Er cykelmekaniker bör omedelbart ta tillbaka den tanken. Fort som ATTAN. Ni vet liksom inte vad ni ger er in på.

Kommentarer
Postat av: Åsa

God morgon hjärtat! Hur gick det sen? Hoppas du sover länge idag! Puss puss

2010-02-03 @ 07:16:52
Postat av: Dennis

Erfarna mekaniker har alltid gjort misstag i början. Det är det som kallas erfarenhet.

Du blir nog en duktig mekaniker så småningom, om du fortsätter försöka...

2010-02-04 @ 20:55:30
Postat av: Matilda

Haha jo det kanske är så trots allt Dennis! När jag hade satt mig ner och gjort annat en stund och gav mig på det igen gick det fint. Det där temperamentet är inte alltid till fördel ;-)

2010-02-04 @ 20:57:15
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/
Postat av: Dennis

Det är oftast temperamentet som får en att inte ge upp...

2010-02-05 @ 13:28:40
Postat av: Matilda

Sant! Du är klok du Dennis!

2010-02-06 @ 00:51:37
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0