Funderingar

Såhär strax innan spöktimmen drar igång (om spöken inte finns? TELL ME! Jag har nyss sett en skräckis..), har jag lite funderingar..

HUR blev det så att pepparkaksdegen fick förmågan att bli pepparkakor på eftermiddagen när egentligen matteboken och svenskuppgiften låg och stirrade argt på mig?

HUR blev det så att jag har ägnade 1 timme och 40 min åt att krampaktigt hålla fast Emil och nypa av blodgenomströmningen i hans stackars hand?

Jo för att jag kanske behövde skingra tankarna en lördag och göra något annat än skolarbete för en gångs skull. I morrn är det disciplin som gäller. Och filmen som orsakade tok-ryck och ett par skrik var ju bra. Men så in i bomben psykisk och läskig! Barnhemmet. Usch. Jag sover INTE själv på nedervåningen i natt.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Haha! Jag fick sällskap i sängen inatt! =) Inte så kaxig Matilda alla gånger! Mysigt!

2009-11-15 @ 12:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0