Anfall

Det kan bero på att hon var trött, men när vi klev ur bilen hemma igår efter spinningen fick mamma ett smärre skrattanfall.

Tidigare under dagen hade jag haft långa utläggningar om ekosystem och näringskedjor för min stackars mamma som var tvungen att lyssna, under tiden som vi krattade löv. Jag slog två flugor i en smäll med andra ord. Två tråksaker under effektiv tid. Japp.

När vi sedan körde upp på gården i går kväll hemma, många timmar efter lövkrattningen, sprang tre rådjur runt nere i trädgården.

Matilda: Haha! Dom kommer äta upp dina rosor!
Abbe: (som inte varit med tidigare, eller hört ens vad jag sa): Kolla vad fina!
Mamma: Aaaargh, himla skadedjur!
Matilda: Börjar om igen - den här gången med en gnutta ironi i rösten.. Men du förstår att om rådjuren inte skulle äta upp rosorna skulle det bli för många rosor, och då....

Då dog mamma. Hon har fortfarande inte slutat.


Kommentarer
Postat av: Ås

Bra där hjärtat!

2009-11-16 @ 22:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0