Fisksoppa och päronpuré..

Hemma igen efter en dag på Akademiska. Klockan ringde tidigt i morse. Upp, duscha, inte äta frukost, och iväg. Med kurrande mage (utebliven frukost = no good..) klev jag in på dagkirurgen där sjuksköterskorna skulle droga mig innan själva operationen. Så efter en liten hutt med 6 ml äcklig, genomskinlig vätska - lugnande - blev jag just precis, lugn. Faktiskt så lugn att jag hann somna där på min hårda sjukhussäng!

Jag hann inte sova mer än runt 20 min innan en av sköterskorna kom in och pickade lite på mig och berättade att det var dags för operation. Hon drog iväg med mig och min säng och vi åkte ner på käkkirurgen där jag fick på mig en otroligt snygg mössa och söta små tossor. Under operationen var jag hela tiden vaken och "med". Läkaren var väldigt bra och fick en att känna sig lugn och trygg. Hela operationen gick som den skulle och efter 1 tim o en kvart var det färdigt!

Efteråt sov jag i omgångar uppe på avdelningen där vi stannade, mamma & jag, i nästan 5 timmar innan hemfärden.

Nu ligger jag äntligen i min egen säng, i egna kläder, i egna lakan, 4 tänder fattigare. Men det är äntligen gjort i alla fall! De närmast kommande dagarna blir förmodligen inte alltför roliga då jag har ordentliga sår i munnen, särskilt efter de två som togs bort nästan ända nere i käkbenet. Det är sytt och grejat i alla fall, så förhoppningsvis tar det inte så lång tid att repa upp sig igen! :)

Till middag har jag druckit fisksoppa. Efterrätten blev barnmatspuré med päron- och äppelsmak och mjölk ;) Det är väl ungefär vad jag får leva på resten av veckan...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman! Jag lider verkligen med dig. Kämpa på. Kram Faster

2009-05-06 @ 20:14:14
Postat av: Lina

Skönt att operationen gick bra!

Hoppas att du kryar på dig snart!



Tävlingen ikväll var grymt jobbig. Bland det jobbigaste jag varit med om. Men det var en riktigt rolig upplevelse och jag är glad att jag kom i mål:-)



Hoppas vi ses på cykeln snart!



Kryakram!

2009-05-06 @ 21:32:14
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Lina

Skönt att operationen gick bra!

Hoppas att du kryar på dig snart!



Tävlingen ikväll var grymt jobbig. Bland det jobbigaste jag varit med om. Men det var en riktigt rolig upplevelse och jag är glad att jag kom i mål:-)



Hoppas vi ses på cykeln snart!



Kryakram!

2009-05-06 @ 21:39:56
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Tobbe

Hoppas du kan sova gott inatt hjärtat.



Tänker på dig.



Kramar



/Pappa

2009-05-06 @ 22:26:41
URL: http://karlssto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0