*Tuuuuuut*

Larmet höll sig från att tjuta i natt, men som kompensation för det tjöt det HELA förmiddagen istället. Fel i någon motor någonstans var orsaken (tror jag). Hur som helst blev det ingen ordning på det där så DeLaval fick rycka ut. Äntligen är det tyst, jag som nästan trodde jag fått kroniskt tinnitus ett tag...

Det blev skitskrapning i morse, följt av kalvmatning. De 28 kalvarna hade hållt sig där de skulle över natten iaf. Annat var det igår då de tyckte att det var väldigt trevligt att hälsa på hos varandra och försöka slå personbästa i höjdhopp - eller vad de nu höll på med.

Fortfarande har jag inte fotat någon traktor men likväl kört traktor (lastare snarare? Vet inte hur man benämner fordonet ;))

Redan nu håller jag på att planera nästa tripp upp hit, jag menar, jag har ju faktiskt bara 2 veckor kvar här för den här gången. Jag tror minsann att jag ska åka upp och fira min födelsedag här. För gissa vad! Nej det kan ni aldrig gissa.
1059 Bella Matilda ("min" kviga) har beräknat datum för kalvning den 6/9 2009! Kunde det vara bättre tajming? Jag säger ju att hon är min :) Den 6:e infaller dessutom på en söndag i år så jag kanske borde ta chansen att vara här som moraliskt stöd under "förlossningen" ;)

Cykelmusklerna har fått röra på sig en aning. Inte så mycket, men lite åtminstone. Lånade en damsnurra och tog mig ut på grusvägarna med Elin, Evelina & Mira. Mysigt trots kylan som drar över här. Kyla är kanske är att ta i, ´men någon julivärme är det då inte!

Nu ska jag fortsätta i min Liza Marklund-pocket som inte är allt för lätt att slita sig ifrån


Kommentarer
Postat av: Pappa

Kul att du fått ratta lastaren lite Matilda. Du blir nog en riktig bonne till slut du också. :-)



Kramar Pappa

2009-07-04 @ 19:59:10
URL: http://karlssto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0