Nytillskott

Kattungarna har varit på grönbete, vi har fått nytillskott i kalvstallet,jag har gjort premiär i mjölkgropen för den här sommaren, och vi har bakat Leilakakor. Man har lite andra sorters bekymmer när man är här än när man är hemma, så är det bara och jag njuter av det.

Kvällspasset i ladugården är gjort och jag reflekterade just över vilket långt inlägg det blev igår. Eller så såg det mycket ut för att jag har den här lilla datorn och det dessutom var många bilder.. -.- Ber lite om ursäkt för det!

Hur som helst så har vi ett nytillskott i kalvstallet, en tjurkalv ve och fasa. ;) Dock mycket trevlig och matglad.

Kattungarna har varit på grönbete som sagt och det var härligt att se dem i gröngräset för första gången men mamma misse såg minst sagt skeptisk ut. Den här gången ska jag försöka hålla mig från att lägga ut ännu en till bild på dem ;) Det blir väl kanske en annan dag.

Nu ska jag stoppa nånting i magen och sen väntar tidig sänggång för morgondagen börjar precis lika tidigt som denna gjorde.


Jag önskar er en god kväll, fortfarande utan hemlängtan.

Kram på er. 

BTW: JAG HAR HITTAT 1101! I morse när jag skulle öppna åt kvigorna efter mjölkningen så stod hon där och slickade mig på armen! Weehoo! :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Mysigt att läsa om dina dagar. Förstår att du trivs!! Kram o sov gott gumman!

Mamma

2009-07-02 @ 23:07:42
Postat av: Åsa

Härligt att Blomman 1101 mår bra och att hon fortfarande gillar dig! Kram nu vill jag ha bild på blomman!

2009-07-04 @ 21:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0