Kräkångersnoret

Nej det är inte vad det låter, tack och lov. Ni som är bonniga av er har liksom jag läst förra veckans nummer av Land där det stod om sveriges konstigaste ortsnamn. Jag kan härmed stolt säga att jag varit vid Kräkångersnoret. Det låter roligare än vad det är.

Vi har varit på rundturer i Västerbotten nu i två dagar och det har varit mycket trevligt! Många härliga ställen finns det här och det är grymt vackert på sina håll. Ställen som Lövånger, Bjureklubb, Kräk-stället och Ratan har klarats av. Trevligt att ha hunnit före kungen med att vara i Ratan ;) Han skulle visst dit i höst då det är 200 år sedan sveriges sista slag gick av stapeln - just där (om jag kommer ihåg rätt). Det är även där det finns en väderstation där man kan följa landhöjningen och sånt!

I morse var det tidigt upp igen, efter ladugårdspasset åkte vi och var inte hemma igen förrän kvällsmjölkningen. Med andra ord satt tuppluren i bilen på väg hem ganska så bra.

Jag har konstaterat att det är mycket synd att jag flyger hem för det är liiite svårt att ta med sig en stor kartong med tunnbröd direkt från Lövånger på flyget. På krukmakeriet där vi var idag hittade jag ett fat som det verkligen stod "Matilda" på, men nej. Jag flyger ju. Så det fick bli en liten skål till curryaiolin ist :)










Hög "Vill ha"-faktor.


Det lilla kapellet..


....där jag hittade den underbart söta tramporgeln. Lyckan var gjord efter, 2,5 veckor utan tillstymmelse till klaviatur.


Väskorna har börjat fyllas på. Jag skulle verkligen behöva någon form av vakuum-tjofräs för att få med mig allt, det kan jag ju säga. Men nu måste jag sova för att orka lyfta huvudet från kudden om ytterst få timmar.

Kommentarer
Postat av: Emelie

"....där jag hittade den underbart söta tampongen" - jag bör inte försöka mig på att läsa saker och ting.

2009-07-20 @ 16:35:16
URL: http://suckmylollipop.blogg.se/
Postat av: Matilda

Haha!

2009-07-20 @ 21:56:44
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0