Bönder i stan

Jag har ju som bekant varit i Estocolmo med mamma idag. Vi har haft en riktig mysdag (= tjejdag). I huvudsak har väl dagen bestått av shopping, fönstershopping, titta på folk och dricka latte..

Trots att jag inte hade med mig någon GPS och inte ens mammas mobilnummer på armen, lyckades jag ta mig till de ställen jag skulle och dessutom ta mig hem. Min levande vägvisare fanns ju vid min sida. Mamma heter den.

Nu ljög jag ju. Tog mig faktiskt inte till alla ställen. Myrorna missade vi! (Eller struntade i). Jag tvingade med mig den andre av oss in i en butik som såg, *hm*, annorlunda ut. Innanför ett prång som var fullt av gamla hattar, öppnades en ENORM butik med sjukt mycket "Vintagekläder". Vi skrattade oss igenom besöket kan jag lugnt påstå.. Därefter kändes inte Myrorna så angeläget längre..


Denna fantastiska skapelse fick trots allt inte komma med hem..


..och inte denna heller. Om jag inte minns fel är den exakt lika som min gammelfarmor hade nån gång för länge sedan..


Fluff, fluff och åter fluff. Klart skeptisk.


Äsch, jag skämde i alla fall bort mig själv på Cervera och insåg hur roligt det faktiskt är att handla när man har presentkort att göra av med! :) Kanoners! Har lite mani på köksprylar och nagellack när jag går på stan, och kom till mammas förvåning hem utan nagellack!


Vi har i alla fall haft en himla bra dag, och jag kom ju i alla fall hem med olja till cykeln från Cykloteket..


Pillade ihop en liten header åt Emil :) <3 igår så nu blev jag ju sugen att göra något åt min egen oxå..




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0