Blöt

En blöt dag har det varit på många vis.

Regnet har smattrat hela dagen, jag har varit blöt (kladdig, snarare) av målarfärg på hela händerna och svabbat runt i vatten regelbundet hela dagen...


....och nu höjdpunkten på kvällen/natten: Badtunnan! Klockan är 01:34 och vi har precis klivit ur badet, det är grejer det! Det har småduggat lite hela kvällen men efter en middag i grillstugan tsm med mamma & Abbe som kommit upp ikväll, satte vi oss i badtunnan vid elva-tiden. Och klev upp nu. 40-gradigt badvatten i kombination med regn och 14-gradig luft och en proppmätt mage. Behöver väl inte säga mer.

Det blöta och kalla regnet som fallit hela dagen har gjort att jag tillbringat största delen av dagen i köket. Choklad-cupcakes blev det medan Ewa bakade bröd och förberedde för grillning.

Curryaioli, ett gott kryddigt kött, matkorn, en sallad och ett gott nybakt focacciabröd med inbakad ost utgjorde middagen som tillagades över öppen eld i grillstugan. Abbe är för övrigt eld och lågor över kattungarna och allt annat skoj. Det var ganska roligt att låta honom ge kalvarna ensilage också... I morrn ska jag tvinga upp honom till kalvmatningen så han får lära sig nå' vett!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Börjar ångra att jag inte följde med! Hoppas ni har det toppen! Kram!

2009-07-08 @ 12:29:07
Postat av: Anonym

2009-07-08 @ 12:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0