Att hålla vad man lovar

En fotorunda fick det bli under vilken jag konstaterade en sak som jag vill passa på att dela med mig av: Roboten gör sig inte på bild, den måste ses. Bara så ni vet.



Otroligt är ordet, och jag sa ju att den inte gjorde sig på bild..


Dagens verk:

Ordning och reda i kalvboxarna med siffror och grejer!


Och så måste jag lägga till en bild på det vi kämpade med att lära kalvarna igår (och i dag oxå), nämligen att dricka ur amningsstationerna.


Vällingen blandas..



Kommer till denna...


...och dricks gladeligen upp.


Min dag har jämförelsevis varit lugn, och huvudet har varit lite tugnt då åskan har hängt i luften. Precis som föregående dagar sitter jag i skrivande stund ute i lillstugan med ladugårdslukt i håret (trots duschen för en timme sen, obs :)), har kattungarna intill mig, men traktorljudet har bytts ut emot råmande kor nere i ladugården.

Jag önskar mig en lite mer ostörd nattsömn denna natt än jag hade den föregående, för morgondagen blir lång med mjölkning både morgon och kväll, och utöver det ska kalvarna ha sitt. Natten till idag väcktes jag ett antal gånger av både störtskurar, åskmuller och katter men jag tror det mesta sådant uteblir i natt ;)

God natt!

(Jag glömde en sak. Till och med ensilage-mojängen går av sig själv över foderbordet och sköter sig helt själv dygnet runt med påfyllning och allt. Byter till och med spår själv när den ska till de olika ladugårdarna...)


Bara så ni vet ;)

Med all kärlek - och utan hemlängtan,

/Matilda

Kommentarer
Postat av: Pappa

Härligt gumman! Tack för smakprovet. Jag räknar med att få se mycket mer när du kommer hem.



Kramar Pappa - Med Matildalängtan :-)

2009-07-02 @ 09:20:56
URL: http://karlssto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0