Lurade

Nej huset är inte rivet och inte heller min bror, och var det med den saken.

Tänk att det ska vara så omständligt att plocka ihop grejer för en helg trots att man bara ska 7 km bort. Hallå liksom.

Det kan bero på att helgens aktiviteter både innefattar kräftfiske, bröllop och kräftskiva - och allt däremellan. Och så har jag ju faktiskt för flera dagar sedan lovat R att stå för efterrätten på kräftskivan vilket innebär att konstiga ingredienser ska släpas med, men visserligen gör jag det så gärna.

Traditionsenligt blir det kräftor som avstamp för "det nya året". Kräftfiske i kväll/natt och kräftskiva i morgon. Med skillnaden att jag i år ska prova något nytt - klämma in ett bröllop däremellan. Det kommer gå galant! Vill man så kan man! Kören ska nämligen sjunga på en av körmedlemmarnas bröllop, en mysig tillställning i Örbyhus :)

Nu ska jag se till att allt nödvändigt är med: gummistövlar, pannlampa, receptbok, körpärm, finskor (läs: fIn-skor, ej finskor från Finland..), flytväst...


Självklart ska även kameran med, så vem vet.. Det kanske dyker upp en kräfta på nattkröken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0