Ännu en dag, ännu en ändlös dag.

Jag tänkte bara att det skulle vara trevligt att ha en Carola-text i rubriken. Faktiskt, för ändlös var den ju inte.

Svammel svammel..

Kanske svamlar jag för att jag känner mig rätt glad! Nu börjar det kännas bra i skolan. Gårdagen var mest läskig, medan vi idag haft riktigt roligt. Tårtbakningstävling, fotografering och karaktärsämne stod på schemat för dagen. Vi delades in i 3 grupper som skulle "bygga" varsin tårta av diverse ätbara saker. Tårtorna skulle dessutom ha teman, och min grupp lyckades dra lappen "schizofren". Vi gjorde alltså en lätt schizad tårta..


Gruppernas tårtor:


Vår tårta!

  

Ja, vi är esteter allihopa.

Apropå esteter så är det väldigt trevligt att vara en hel hög med esteter. Alla är ganska avslappnade och det är skön stämning. Ändå ganska lika trots de olika inriktningarna. Sen kanske vi inte är helt lika.

Min klass:
3 vegetarianer, varav två är teaterapor och en är dansare
3 stycken graciösa dansare (vegetarianen inräknad)
2 konstnärer
5 teaterapor (vegetarianerna inräknade)
1 trummis (den ensamma stackars killen som inom kort kommer få skavsår i öronen)
...osså jag. "Pianisten"

Hela morgondagen får vi vara hemma, och då ska vi ägna oss åt att göra en hemuppgift som går ut på att skriva och berätta om oss själva för att lärarna ska lära känna oss lite bättre. Det lär ju inte ta hela dagen.


Höll på att glömma... På eftermiddagen har jag i alla fall fått känna på ett piano! Trevligt! Jag och en tjej från den vanliga estet-klassen träffade en av pianolärarna - dock inte den vi kommer ha som huvudlärare. Preliminärt har jag fått veta att jag kommer ha en rysk huvudlärare i piano (vars namn jag inte lade på minnet..) och jag tror minsann att han är konsertpianist. Intressant!

Nu ska jag inte sitta här och tjabbla mer. Ikväll ska äntligen min onda rygg få sig en omgång. Good!


Kommentarer
Postat av: Emil

Hah, coola tårtor! ;O´<3<3

2009-08-20 @ 14:34:03
URL: http://emilnorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0