Barnvaktande

Faster och farbror är ute och förlustar sig så storkusin rycker in och roar tre småkusiner idag. Eller tvärtom. De är lustiga de "små" liven. De roar mig minst lika mycket. Herregud, dom är faktiskt inte så små längre. Axel som är yngst är för sjutton över fem år. Jag hinner inte med. (Jag vet att jag låter som om jag är 70 år gammal när jag säger såhär).

Vi har i alla fall spelat FIFA 10 (gissa vem som vann?!?), bakat muffins, spelat The Sims, lagat tacos, spelat fotboll och busat runt. Inga lätta frågor ställer dom heller. Vilken är den ABSOLUT godaste mat du har ätit? Vem är din idol? Vem är den bästa blablabla? Och sen kommer Arvid och bräcker mig genom att fråga: "Vem är världens bästa fotbollsmålvakt?". 

Okej, end of discussion. Jag kan inte svara. Haha.

Sen gäller det att tänka tillbaka på hur man själv var för 10 år sen för att fatta vissa saker. Hm. Men det är såna där saker som jag inte har tillåtelse att berätta för någon så det är bäst att jag inte gör det ;-)

Nu ska vi mysa i soffan och titta på Wild Kids. Slå det om ni kan!


Axel hade konsert tidigare idag. Först var han lite lam, men sen rockade han till sig ordentligt.

Klara och Arvid garnerade hälften var. Syns det?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0