My thing

Nu så. Nu är kärran lövad och fyrhjulingen ren och fin. Midsommar är lite "min" högtid (som alla andra högtider, min konservativa traditionsbundna typ. Ja ja..).

Lite spöregn eller myggor hindrar mig inte från att på midsommaraftons morgon gå upp alldeles för tidigt för att med fyrhjulingen dra ut och löva, sedan plocka blommor åt hela halva byn, duka upp på altanen hos mormor och morfar - i år hos Bloms istället -, binda kransar till byns midsommarstång, prata med allt som rör sig och fortfarande vara pigg och alert när klockan drar sig emot natta.

Så ser min midsommarafton ut ungefär. I år med skillnaden att grisarna ska få lite mat och omtanke på morgonen också. Tursamt att jag har privat chaufför då!


Glad midsommar gott folk!

Nu tänker jag, kors i taket, gå och lägga mig. Sisådär tre timmar tidigare än normalt såhär på sommaren. Hm. Tidig morgon har jag att vänta.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Glömmer aldrig när de spöregnade ett år å du vaknade i stugan som vanligt å var så tappert positiv. Mitt hjärta värkte när du knallade iväg upp för att plocka blommor i regnet. Besviken över vädret var du men du lät dig inte stoppas! Nu sover du sött bredvid mig å jag hoppas vädergudarna är med oss i morgon!

Älskar dig!

2010-06-25 @ 00:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0