Bemästrad

Igår eftermiddag fanns det äntligen tid till att vandra iväg till kyrkan för första gången på länge och bemästra orgeln en stund. På två timmar lekte jag med både etyder och andra övningsstycken och lät fantasin flöda genom att brutalt spela sönder en invension av Bach så han skulle vända sig i sin grav om han hörde. Men läckert blev det.

Akustiken är riktigt grym här i Västland så jag var tvungen att sjunga lite också för mitt eget höga nöjes skull. Det är ju trots allt när det är tomt på folk som det låter bäst, haha! Songs of Travel brakade jag mig igenom, vilka vi ska framföra igen om några veckor. Dock i Tierps kyrka denna gång. 18 juli kl. 19.00 i Tierps sockenkyrka.

Nästa gång det blir dags (vilken dag som helst) ska jag plocka med mig filmmusiken från Pirates of the Caribbean. Vissa av de styckena är trots allt skrivna för orgel från början. Tihi.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0