Att åka Upptåget rätt

Hehe...

Under ett års tid har jag suttit och puttrat tur-och-retur med Upptåget mellan Tierp och Uppsala. Det går liksom på rutin numer kan man ju enkelt säga... Det går som på räls även halvsovande. Maha.

*Tryck på knappen, in genom dörren, i med kortet för stämpling, vältra ner i första bästa stol, bak med ryggstödet, snark*

MEN idag var jag med om en annorlunda upplevelse. Idag var Albert med på tåget. Yes, Albert. Lillebror. Lilla lillebror (som inte är så liten längre: längre än jag och 40 i skostorlek..). Nog för att han börjar bli stor och är duktig på mycket annat, men åka tåg kunde han minsann inte.

Å andra sidan var det lite trevligt med sällskap. Då hade jag ju någon att i samförstånd fnissa med när halvlustiga människor gick förbi och sånt där annat elakt som jag har för mig när jag åker tåg. Dock fick jag inte sova. Och inte läsa bok = det som är hela grejen med tågresan. Hmpf.

Nu hänger vi hos Åsa, vilken utlovat ett gästinlägg här så fort Grey's är slut. Om jag vågar låta henne gå loss här vill säga... Vänta och se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0