Lördag!

Vaknade i morse av solen som sken in på mig och lycklig blev jag, då cykling stod på agendan. Äntligen efter ett uppehåll på åtminstone 1,5 vecka fick jag mig ett cykelpass. Dessutom i suveränt härligt väder, med trevligt folk och med en fika efter vägen! Det blev en tur fram och tillbaka till Älvkarleby med fika på Laxön. Vi satt på cyklarna 1.40 och tog oss 47 km. Härligt! Alldeles lagom med min dagsform :)

På eftermiddagen har jag fått hjälp med cykeln som tydligen behövdes mekas med. Alla cykeltermer är som en djungel för den oförstående... Prylsport är rätta ordet om cykling.. ;) I alla fall har växlarna justerats, och jag säger hjärtligt tack för hjälpen! Det är ingenting som jag ens skulle funderat på att åtgärda själv, då cykeln förmodligen inte gått att cykla på vid det här laget.. :)

Efter ett ovälkommet och ofrivilligt vattenkrig (4 grabbar med fulladdade vattengevär - NOT funny..), ska jag nu över till Snatra, mysa med släkten och grilla! Mums!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0