Måndag kväll..

Precis samma sak som jag säger var eviga måndag, säger jag även den här måndagen.. Måndagar kommer alldeles för ofta! Det är helt otroligt, det måste va måndag oftare än lördag.. Eller..?! 

Just denna måndag har varit en nervig sådan.. Det är för sjutton intagningsprov på Bolandsgymnasiet på onsdag! Helt otroligt! "Nämen det är ju så läääääänge kvar" har jag tänkt, ja hur länge som helst, och nu tycker jag helt plötsligt att det är alldeles för få timmar på ett dygn...

Mr Beethoven har i flera veckors tid försökt få mig att tro att jag har för korta fingrar för att över huvud taget få sitta vid ett piano men till min lättnad har jag lyckats överbevisa honom :D Därför ska Månskenssonaten spelas upp för "juryn" på onsdag! Även Love´s in need av Stevie Wonder kommer jag att spela. Det blir kontraster mellan låtarna, och det är den bredden jag vill åt, så jag hoppas det går hem :) Mest spännande - och läskigt, ska det bli att få se vad de förväntar sig av oss på teori- och gehörsbiten. Det lär visa sig om de tragglande timmarna ute i kyrkbyn har etsat sig fast på hjärnbalken!

Spännande, spännande...

Nu blir det te med mamma och sen god natt!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Kul med blogg! Du fixar det i morgon hjätat! Kram

2009-03-03 @ 12:57:32
Postat av: Matilda

Ja! :D Tack! Kram

2009-03-03 @ 16:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0