Sovdags

Som vanligt när det är bloggdags är det så även sovdags. Klockan är "bara" halv elva men väckarklockan står hiskeligt tidigt även i morrn. Vi får väl se om morgondagen börjar i mjölkgropen eller med skitskrapning.

Ni är några familjemedlemmar och släktingar där hemma som antyder att ni saknar mig så jag vill bara åter igen göra klart för er: Matilda jobbar hårt. Matilda trivs. Matilda mår väldigt bra och längtar inte hem. Än i alla fall.
Sen kanske jag saknar er lite, men det är skillnad ;)

Om ni är envisa och vill ha en motivering till varför jag har det så bra så kan ni faktiskt få en:
- Lugn atmosfär och inte stressigt på samma vis som hela våren varit, vilket leder till:
- Hjärnan på Stand by-läge: Inga prov att plugga till, inga orgelläxor, inga konserter.
- Kroppsarbete vs En gnutta hjärnaktivitet. Problem i stil med hur mycket mat kalvarna fått, hur hög temp de har, om de är i rätt box, hur mycket kon mjölkat...
- Inget vax i håret och inte ens en gnutta mascara eller täckstift. Det säger väl allt.
- Bor i mina bondetröjor och arbetsbyxor, med skit i ansiktet och tofsar i håret.
- Kattungar och kalvar är ganska trevliga:
- ..och likaså mina släktingar som jag faktiskt är hos :)

Nu är det god natt! Regnet smattrar på taket och en traktor hörs utanför. Det känns lönlöst att hänga ut ladugårdskläderna över natten, vilket jag gjorde natten som var när det även då regnade när jag vaknade... Najs. Natten som gick började även larmet i ladugården att tjuta, ni skulle höra vilket ljud...

Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Mathilda

vist är det härligt stt ibland få känna av riktig naturlig av kopling. krsm och lycka till med rästen

2009-07-03 @ 23:02:51
Postat av: Mamma

Du är bara helt underbar gumman!! Jag behöver nog inte komma o hälsa på nästa vecka.. ;)

2009-07-04 @ 00:00:56
Postat av: Anonym

Matilda, ja säger som ungarna nu för tiden. Du äger. Ha det så gott och njut i fulla drag. Du kommer säkert få stressigt igen.... Kram faster.

2009-07-04 @ 09:56:18
Postat av: Åsa

Skönt att höra att du har det bra, kan inte låta bli att sakna dig ändå! Puss gumman!

2009-07-04 @ 21:32:59
Postat av: Anonym

Skönt att höra att du har det bra, kan inte låta bli att sakna dig ändå! Puss gumman!

2009-07-04 @ 21:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0