Nu så..!

Är åter i Sverige sedan ett dygn tillbaka, trött men lycklig efter 3 ½ dagar i Rom!


Kulturella besök vid huvudstadens allra viktigaste sevärdheter som St Peterskyrkan, Fontana di Trevi och Spanska Trappan, har varvats med mat, shopping och cykel!


Söndagen är en dag jag sent kommer att glömma.. Efter en stadig frukost begav vi oss ner mot Colosseum där målgången av Girot skulle äga rum. Efter tips från La Gazzetta-arbetare var vi vid kl 10 nere vid starten där vi tog platser. Längst fram vid kravallstaketen precis vid starten stod vi och trampade och trängdes timme efter timme innan första
starten till slut gick :)


Utstyrslade i cykeltröjor, med svenska flaggor i händerna utmärkte vi oss rätt skapligt bland allt "vanligt folk", som majoriteten av publiken faktiskt bestod av... ;)


Området kokade verkligen och stämningen och trycket var fantastisk bland alla härliga människor!

Jag vet inte hur bra det syntes på TV då Gotland startade, men flinet innan starten känner mamma och jag oss ganska skyldiga till... :D  "HEEEEEEEEEJA GOTLAND" :) Haha..


Det var en grym upplevelse, där gåshuden infann sig redan vid 10 på förmiddagen och bestod ända tills det var dags att stupa i säng... :)


För övrigt har vi under helgen hunnit träffa på många roliga (även många konstiga) människor. Såväl skottar, som svenskar, som italienare..!

Jag har..
...snudd på hållt på bli bortgift,
...ätit RUGGIGT god mat,
...sett det man bör se,
...skrattat i massor,
...och helt enkelt haft en kanonhelg! :)

För att göra det enkelt för mig och låta bli att lägga ut bilder här, vilket tar ungefär hundra år, hänvisar jag först och främst till min Pixbox där Giro-bilderna finns!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Lite avis på dig Matilda. Nästa år får du följa med mig och titta på Vuela Espana... :-)



Bra att du fått lite energi inför Siljan på lördag, den kommer att behövas. :-)



Kram Pappa

2009-06-03 @ 09:11:09
URL: http://karlssto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0