Bonn-jäntan

Ja ni kära vänner. Jag har inte haft tid med er idag för mitt huvud har varit fullt av att väga saker fram och tillbaka i huvudet, resonera, fundera och eh, ja. Fundera helt enkelt.

Så, vi får väl se om Matilda Karlsson kommer bedriva liten egen bondeverksamhet i sommar. Vi får se vad som händer. I will tell you more some day. Hur som haver så är jag galet på G och har fått mycket strukturerat på ett enda dygn. Nu ska jag tamejtusan köra på här! Det handlar om grisar kan jag ju passa på att säga. Allt går, bara man vill. Men ifall det här inte skulle gå vägen är det lika bra att jag inte pratar på mer om det här nu.

En sak till kan jag säga: Ni kan väl hålla en tumme eller två för mig nu de närmsta dagarna är ni snälla.

Dagen har varit mysig. Jag har varit i Gävle och tittat på Evve som dansat på Estraden och umgåtts med alla mina fyra mor- och farföräldrar. Dock inte samtidigt men har hunnit med en fika med hälften och en till fika med den andra hälften, haha.

Eftermiddagen har jag ägnat åt att förbereda vad som i sommar kommer att vara mitt egna lilla kryddland och åt att talas vid med min bäste grisrådgivare vid namn Farfar.




Det här är kärlek det!




Kommentarer
Postat av: Maria

Låter intressant, Matilda. Jag håller en tumme, eller två. Tänkte du äta upp grisarna sen? =)

2010-05-10 @ 07:35:04
URL: http://icoloridellavita.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sv: Maria! Tack, ja det blir intressant att se hur det blir... Japp, grisarna kommer bli slaktade och sålda till hösten när det blir kallt :-)

2010-05-10 @ 22:26:57
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag kan tänka mig att köpa en gris som är uppfödd av dig. Seriöst alltså! Snacka om närodlad mat :P

2010-05-11 @ 08:03:24
URL: http://icoloridellavita.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sv: Kul! Ja eller hur, närproducerade och garanterat glada grisar :-)

2010-05-11 @ 08:25:41
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0