Ja vad säger man?

I princip hela dagen har jag slitit med med historiearbetet som ska in på torsdag. Det går SÅ inte bra. Det finns en hel del luckor i informationen kan jag känna. Våra genomgångar har inte hjälpt mig att bli på det klara med vad som hänt när och var och hur och varför. Jag behöver hjälp!

Svensk historia: Vasatiden, stormaktstiden med stormaktspolitiken och reformationen och allt vad det innebär.

Min koncentration tryter ganska snart när det inte går ihop. Skit. Fråga dom stackare som bor i samma hus som jag. De fick nyss höra en lång, arg, utläggning om att Gustav Vasa aldrig borde ha fått finnas över huvud taget.


Trots min lediga dag ska jag om nån timme börja ta mig mot Uppsala för att sjunga med en ungdomskör från Musikskolan ikväll. De har konserter på fredag och lördag tillsammans med musikskolans orkester och behövder förstärkning. Spännande att se vad det blir!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0