Fredag på tåget

Fredagens tågreflektioner:

  • Vissa människor med mp3 i öronen sjunger otroligt illa. Jag hade en tjej i 14-årsåldern en bit ifrån mig på ett relativt lugnt upptåg med få människor. Hon diggade 90-talsshlagers och sjöng med högt och vackert. Bara högt helt enkelt. Musiken var så uppskruvad så jag hörde den också. Det är en mänsklig rättighet att sjunga. Men va sjutton, inte på tåget en fredageftermiddag.
  • Uppland på vårvintern. Är. Så. Fult. När. Det. Regnar. Sorry. Det är grått och kladdigt och äckligt överallt. Tack gode Gud för solen som gör livet lättare på många vis någon gång ibland.

SÖMN behövs nu inför helgens prövningar. Musikhelg i största allmänhet. Uj uj vad jag ska flänga, men kul ska det bli! Jag börjar morgondagen med övning inför I colori della vita och fortsätter sedan med eftermiddagen i Borgen där det är barngospel för hela slanten. Dagen avslutas med konsert i Borgenkyrkan kl. 18!


Är det SANT att det blir sommartid i morgon natt? Det vore ju panikartat. Här ber man om fler timmar på dygnet och vad får man, jo färre. Somliga straffar Gud direkt.


För jag har träffat Ellen & Evve idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0