Omvridet dygn

Hm, kanhända att jag är inne i en liten lovbubbla.

I morse när jag vaknade av att jag hörde att mamma gick upp och öppnade datorn och började knappa trodde jag hon var helt korkad på nåt vis. Det tog mig en stund att inse att det faktiskt inte var mitt i natten, utan att klockan faktiskt var halv åtta och hon började jobba. Med tanke på antalet timmar jag hade sovit fram tills dess var det lätt att tro att det var mitt i natten. Och det var ju mörkt ute?

Jag drog täcket över huvudet och sov en stund till...

Det känns som att jag borde vara lite nyttig idag, som att städa lite, vara ute lite, röra på mig lite, spela lite pianoläxa, göra en ny header.... Och där var min dag fullsmetad. Det intressanta är att se vad som väl blivit gjort när dagen/natten är slut. Jag har nämligen en aning sämre disciplin såhär på lovet.




Kommentarer
Postat av: Å

Upp med morrhåren hjärtat!

2010-01-05 @ 21:24:24
Postat av: Matilda

Nu var det inte så att morrhåren faktiskt pekade neråt, jag formulerade mig kanske mer bittert än jag faktiskt var ;)

2010-01-05 @ 23:02:06
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0