Lördagsfilosoferande: Fack och annat

Alla har, eller kommer, nog någon gång fundera över vilken sorts människa man är, vilket "fack" man hör till. Eller kan vi ens stoppa in oss i fack? Det är ganska fördomsfullt men ändå så finns det ju faktiskt olika sorters människor. Tur är väl det. Det här skulle kunna bli hur flummigt som helst men kontentan av det är att jag inte vet vilket fack jag ska stoppa in mig själv i.

Vissa dagar är jag den typiska esteten med en egen, lite halvflummig, konstig och allmänt skön stil och de nedklottrade röda eller gula conversen. Stora, röda hörlurar är på och i dem dunkar antingen House, den senaste sångläxan, Coldplay eller något klassiskt.

Andra dagar är jag den, till synes, präktiga och strikta i fina jackan, svart kavaj och högklackat som står längst fram i kyrkan och sjunger om Gud, spelar en psalm på orgeln eller, ja..

Inte nog med det så är jag ibland den "sportiga" och hurtiga som har för mycket energi, springer runt i Peakhood, jeans och gympadojor med en buff i håret och är i farten till kvällens spinningpass eller är på väg ut i skidbacken.

Som grädde på moset är det äkta lycka att sitta i halmen bland grisarna med blåställ, skor från Jula och en ful keps på huvudet. Eller så jobbar jag lika gärna hårt i ladugården med både det ena och det andra.

Nog har vi alla flera sidor av oss själva. Trots att vi kanske ibland tänker att "jamen, jag är ju en typisk musikmänniska/djurmänniska/träningsmänniska". Ja okej, men kanske inte bara?

Jag hoppar runt bland mina fack och tar en del här, och en del där. Kombinationen är den bästa. På trettondagskonserten iklädd vinröd kåpa kunde man se mina ilröda converse sticka fram under kanten. Varför inte?

Som jag skrev i min årssammanfattning kan jag inte heller välja fack genom de aktiviteter jag väljer. No way. Stå längst fram på konsert, titta på Girot eller vara i Taizé. Jag tänker inte välja.



Kommentarer
Postat av: ÅSa

Underbar mix! Du är bäst, välj aldrig då blir nog livet enformigt å tråkigt;) pöss

2010-01-09 @ 16:23:13
Postat av: ebbis

du glömde hyper-mega-skrattanfall-kissa-på-sig-suderna med mig kalle! :D <3

2010-01-09 @ 18:53:31
URL: http://ebbaasikberg.blogg.se/
Postat av: Rogga

Helt rätt Mattis. Vägra välja och äg världen! ;)

2010-01-09 @ 21:59:29
Postat av: Pappa

Du passar perfekt i alla fack Matilda! Fuck stereotypen! ;-)



Kram Pappa

2010-01-10 @ 11:34:54
URL: http://karlssto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0