Lucky with the shit.

Jaha ja. Som vanligt när det gäller att åka hem från Robertsfors är det tudelade känslor. Alltid lika sorgligt, men också skönt att komma hem. Fem dagar går så fort. Lite smådrygt att sitta på Ume flygplats och vänta i två timmar på det försenade planet, men värre saker har väl hänt. Jag har nog aldrig läst "Glamour" så grundligt så nu är jag väl smartare än någonsin.

En sak är då säker: Varje gång jag kommer hem har jag lärt mig nya saker och vuxit en gnutta som människa. Som idag till exempel. Jag, som aldrig någonsin stuckit en nål i någon eller något, har idag hjälp till att vaccinera ett antal kor och kalvar. Helt oförberett och utan att blinka. Som mest letade jag ju nummer, jagade runt, band fast och antecknade, men de svåra och bängliga hjälptes vi åt med och jag stack. Kontentan av det här är att jag vill säga att man oftast klarar mer än man tror.

En av de heltidsanställda på gården talar inte så bra svenska så han sa till mig idag när vi höll på med vaccineringen:
"Oh, you're lucky with the shit today!"

Ja, lyckliga jag. I'm lucky with the shit, jag.

Det var lite småroligt. Varenda ko som fick för sig att göra sina behov oannonserat lyckades visst pricka in mig. Jag ska bespara er från detaljer.

Innan jag säger god natt ska jag tala om att jag har pussats lite med 1161 idag som förlåtelse för vaccinationen, och att jag numer inte kommer ha kosnack här på ett tag framöver. Men mycket sånt blir det såna här gånger! Min lilla fyrmänning sa idag "Mormor! Nu åker Matilda hem men hon kommer tillbaka snart. Hon ska bara hem en liten stund först".

Samma treåring sa det absolut roligaste den här veckan.

"Hunden, den säger voff!,
kossan, den säger MUUU,
kalvarna säger: VI VILL HA MAAAT"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0