Brist på hjärnceller

Jag citerar Lady Dahmer: "TV är fördummande. Förslöande. Beroendeframkallande."


"Nämen!", tänkte jag när jag läste det. "Det låter ju precis som när vi pratar om Teaterrummet!"

När man är där så känns det riktigt hur hjärncellerna sakta, sakta dras ut ur huvudet. Hur som helst finns det inte på världskartan att deppa där i alla fall. Idag diskuterades palt, Jokkmokks marknad och hemsnidade knivar bland mycket annat. Jag blir imponerad av hur länge vissa kan hålla munlädret varmt. Prata trodde jag att jag var bra på men jag har mött min överman. Verkligen. (För oinvigda: Teaterrummet är teatrarnas uppehållsrum i skolan)


Vad jag inte heller tjänade särskilt många hjärnceller på var dagens lektion i Historia. "Hmmm" med stort H. Å andra sidan är det ganska bra att få testa lite annat än det gamla vanliga för då lär man sig att uppskatta ordinarie lärare med tråkiga nyttiga genomgångar på tavlan, gamla hederliga powerpoint-presentationer och instuderingsfrågor... Jag ska dock inte nämna Bonnier-incidenten som orsakade hjärncellsförfall och fniss. 


Det märktes att det var måndag idag för ett par av mina älskade klasskamrater har visst inte glömt vad jag gjorde i fredags. Hm. De har hela dagen påmint mig om att "Matilda, lyft på fötterna. Okej? Vänster, höger, vänster, höger". Som att jag störtdyker i Forumgallerian varje dag? Äh.


Nu ska jag och mina, för dagen mycket färre, hjärnceller ta och sova några timmar.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0