Upp och ner

Jag är lite jojo-artad vad det gäller det här stället. Som det kanske märks så är skolan igång igen vilket betyder bristande aktivitet här på bloggen. Eftersom ni inte vill veta massor av tråksaker som hänt i skolan idag så kan jag berätta att ett (en?) hatch blev inhandlat efter skolan. Nu ska stråken "smörjas" så får vi se när jag har tid att sätta mig in i nyckelharpsspelandet på riktigt.

Sen har dom visst öppnat upp nya stationshuset i Uppsala nu och där var det lätt för en Karlsson att nästan virra bort sig. Förvånande? Det var inte så illa, men en liten felkoll på en tid-/spårtavla gjorde att jag måste sett ut som om jag verkligen inte hade koll på läget när jag sprang fram och tillbaka. Ja ja.

Uppenbarligen är jag fortfarande väldigt laid back i mitt mentala efter lovet. Den där lunken sitter kvar och hjärnkapaciteten verkar bara funka när den känner för det. Det har dock bara resulterat i en liten pinsamhet. Resten av dagen har det gått bra.

Just som jag stod i matsalskön och bedyrade för mina två vänner "så skönt soft jag fortfarande är idag såhär efter lovet", tog kroppen utan medvetande saken i egna händer och så hamnade visst riset på brickan. Utan tallrik.

Tråkigt men sant. Riktigt så tråkigt var det inte DÅ när vi faktiskt höll på att bryta ihop, men den situationen tacklade vi också när den väl ägde rum. Haha! Ni kan ju tänka er hur jag stod där och skrapade..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0