Confused

Under kvällen har jag främst ägnat mig åt en av Bachs inventider (som jag tror det möjligen kan heta på svenska) och jag får kramp i vänster underarm och ända ut i handen varje gång jag sitter och nöter på dessa. Men att jag inte har några pianofingrar har vi ju redan konstaterat. "Spreeeeeta!" "Tööööööööj!". Mhm.

Hur som helst är det alltid bra att, när det går dåligt med övningen, gå ut på Youtube och lyssna på folk som spelat in sig själva vid pianot. Det är åtminstone bra när de första klippen som kommer upp är riktigt dåliga. Det är då den sanna skadeglädjen kommer fram. Den som man bara måste och faktiskt får känna ibland.
Skadeglädje är en enda sanna glädjen

Jag fick det uppenbarligen att låta som att det gick väldigt dåligt med övningen men.. Äh, jag vet inte. Det blev bra mycket bättre i alla fall och det var väl det som var meningen antar jag!

Nu ska jag sova och kanske, kanske har jag gjort er lika förvirrade som jag är på vissa andra oönskade plan.

/Brandposten (som för tillfället bör läcka ganska ordentligt tack vare självplågeriet på spikmattan nyss)



Det mycket smickrande smeknamnet "Brandposten" som jag fick av min vän Larsson en gång i tiden. Jag orkade inte leta upp inlägget om händelsen här i arkivet men det ska finnas ett någonstans där anledningen finns förklarad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0