TT

Trött Tisdag. Varje tisdag.

En lång dag är slut. Faktiskt en trevlig dag som inneburit både Sång och Körsång.

Det har varit en blandad repertoar i sångväg såhär de två första dagarna på veckan. Bland annat verk av B.Vaughan Williams, Olle Adolphson, Michael Jackson, Henry Purcell, Dan Alkenäs och, inte att förglömma, Mårten Jansson. Som sagt, många genrer har gåtts igenom och många olika karaktärer, men det klassiska har faktiskt dominerat och det är där den största kraften lagts.

Smakprov av Mårten-musiken kan den nyfikne lyssna på här. Det är lika bra, för skulle jag försöka beskriva skulle musiken inte komma till sin rätt är jag rädd för.

Puh, min pianolektion i morrn är jag lite för oförberedd inför för att det ska kännas riktigt bra.. Vi får se hur det går, ni kan väl hålla en tumme eller två.

Alltså onsdag: Sovmorgon-Piano-Engelska-GeMu-Idrott.

SOVA!!



Kommentarer
Postat av: Pappa

Sov gott och lycka till imorgon hjärtat. :-)



Kram Pappa

2009-09-15 @ 23:25:47
URL: http://karlssto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0