Lugnt och skönt

Tillsammans med min favorit-balja fylld med rabarber-grädd sitter jag i soffan och njuter av lugnet som infinner sig i ett hus tomt på människor. En ren lyx som är värd att ta vara på när resten av dagen tillbringats mitt i smeten bland hur mycket människor och ljud som helst.

Särskilt skönt har det varit att få en lugn kväll hemma efter gårdagen som blev ett antal timmar för lång. Sen kan jag ju säga så här: Jag ångrar inte en sekund att jag åkte iväg, och det var verkligen jätteroligt! Så att vara trött en dag är väl smällar man får ta..!

Sångensemblen Carmen som jag ägnade gårdagskvällen tillsammans med var (igår) en mycket liten skara kvinnor mellan 20-40 år. Jag fick både sjunga mezzo och 1:a alt under kvällens gång och vips hade två timmar gått. En liten men naggande god ensemble med musikaliska, härliga människor och vackra röster! Låtarna/styckena var i klassiskt stuk och allt vi sjöng var egenhändigt komponerat och arrangerat av min sånglärare som också är den som "lurat dit mig". Kul!


I morrn har jag sovmorgon, det känns rentav fantastiskt. Första lektionen börjar 11.30 och då väntar piano. Nu ska jag sova en lång och skön natt och hoppas att träningsvärken från gymmandet igår försvinner över natten.!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Sov gott hjärtat, det förtjänar du. :-)



Kramar Pappa

2009-09-01 @ 22:42:03
URL: http://karlssto.blogg.se/
Postat av: Mamma

Förstår att det är skönt med ett tyst o tomt hus. =) Älskar dig! Nu ska jag också sova.. har äntligen fått iväg mina rapporter :P

Ska upp igen om mindre än 4 timmar..

2009-09-02 @ 02:37:44
Postat av: Faster

Kul att det var bra i Stockholm. Du är bäst du. Ha det så gott. Kramis.

2009-09-02 @ 20:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0