Västerlandet

Nej nu ska jag bege mig hemåt Västland och sätta tänderna i Samhällskunskapen och allt vad massmedia heter. Ekvationerna är avklarade.

Framåt kvällningen styr jag kosan tillbaka till Tierp och "Den sjungande adventsgranen" i Borgenkyrkan där jag ska försöka kompa de små körsångarna, det blir kul!

Apropå sånger så hade vi julsånger på här till frukosten, första advent till ära. Då konstaterade jag kort och koncist att min far inte har riktig koll på det där med gammal musik och julsånger. Han sjöng med i ETT ord i "Gläns över sjö och strand" och det lyckades bli fel. Stjärnan från Betlehem blev Stjärnan från Västerland. Pappa, ordet Västerland finns inte ens med. Men dock Västerrand ;)

(Bäst att mitt minne säger rätt nu, för annars har jag ju gjort bort mig)

I eftermiddag kanske jag kan delge mig med lite bilder från sistone, om jag får igång det nya bredbandet som vi hämtade ut igår. Eller kanske mamma redan installerat det??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0