I ett nötskal

Ibland har vi ganska konstiga konversationer i vår familj.

Sitter vid matbordet och kommer av någon outgrundlig anledning in på att läskbolagen nu till jul går ut och vädjar till folk att de ska panta sina drickbackar för att de behöver glasflaskor.

Mamma: Jamen folk tänker väl inte på att dom har backar hemma, dom köper väl bara petflaskor (läs Peeeeeeetflaskor med långt E).
Jag: Brister ut i skratt Haha! Det heter väl inte pEt-flaskor? Petflaskor [pettflaskor], heter det ju!
Mamma: Det stavas ju bara med ett t!
Jag: Men det är ju engelska..
Mamma: Jamen vad betyder pet då?
Jag: Husdjur



När jag sitter och bedyrar för pappa hur bra den nya Dan Brownboken är..

Pappa: Har du läst ut den nudå så jag får låna den?
Matilda: Men knasboll! Det är ju en lånebok!
Pappa: Asgarvar
Matilda: ??

Kommentarer
Postat av: ebbis

men hallå? jag håller med mona jag! peeeeeeetflaskor! :D

2009-11-23 @ 19:08:30
URL: http://ebbaasikberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0