Gris!

Det är nå debattgrejs på fyran och åter igen har jag sett de hemska grisbilderna som visats i varje nyhetssändning i två dagar. Karl-Petter, Eskil Erlandsson och Peter Eriksson fick till en livlig diskussion om de vanvårdade grisarna och jag sitter och mår illa. Det är så man blir alldeles ledsen i ögat.

Karl-Petter och Eskil var bra men vad gjorde Peter där egentligen? Inte tillförde han särskilt mycket inte, men klaga på centern kunde han passa på att göra. Åh. Karl-Petter är tydligen också anmäld för vanskötta grisar och det är SÅ typiskt TV att förstora upp att han blivit anmäld för att han har lite för blött i sina boxar, medan man får se grisar som äter upp varandras lik på andra gårdar. Det går ju inte ens att jämföra.

Vad är det för land vi lever i? 
 
Jag skulle kunna skriva en hel uppsats av ren avsky, ilska, irritation och kärlek för är det någonting jag tar illa vid mig av så är det att se det här. Fy fasen!

Kära söta grisar, ge dem kärlek i stället! Glada grisar ger bättre mat och gladare befolkning. That's it.

Och vegetarian kommer jag aldrig bli, men glada grisar vill jag ha.



Det här, det är inget annat än kärlek. Äkta kärlek.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja det är ju inte alla som har en dotter som vill att man ska stanna på Strömsbergsrakan för att hon vill klia lite grisar! =) Nu är ju bilden iofs från mormor o morfar förra sommaren. Efter den sommaren hade du gjort deras grisar till KELgrisar! =)

2009-11-26 @ 00:34:48
Postat av: Åsa

Håller med kusin! På bilden ser jag två kelgrisar! Så söta båda två;) så borde alla grisar få ha det! Mer grisar till Snatra! Kram

2009-11-26 @ 09:42:20
Postat av: Dennis

Jag tror att våra "grannar" är glada,

det ser så ut på dem i alla fall.

Fast härom kvällen när jag sprang förbi dem i mörkret ( med pannlampa ) så skrek några av dem mycket och hjärtskärande :-O

Men jag kunde inte se någon orsak...

2009-11-26 @ 11:04:45
Postat av: Matilda

Ja Dennis, Strömsbergsgrisarna ser ut att ha det utomordentligt bra och det glädjer mig! :) Och att dom lät illa var nog ingen fara, men deras läte är ju ganska hjärtskärande håller jag med om!

2009-11-26 @ 12:36:28
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0